Golden Week

Of ik ben eruit geknipt, of ze heeft ons een foute datum doorgegeven, maar een ding is zeker... ik ben niet op tv geweest afgelopen zaterdag! Aangezien geen van alle programma's tussen 18:00-20:00 over kunst gingen (ik heb namelijk de hele tijd alles af zitten zappen) denk ik eigenlijk dat het allemaal later op tv gaat komen. Om te bewijzen dat ik hier meer doe dan alleen maar tv kijken (sterker nog, ik kijk hier bijna nooit tv), een nieuwe log over de afgelopen week.
In tegenstelling tot de dramatische Koninginnedag in Nederland, verliep het hier allemaal iets gezelliger. De ambassade in Tokio had namelijk een feest georganiseerd twee dagen voor de echte feestdag en elke Nederlander was uitgenodigd. Het hele gezelschap bevond zich grotendeels in de tuin van de ambassadeur, en dit was ook best logisch gezien al het voedsel wat hier aanwezig was; vlees, groente, raspatat, kaas en andere hapjes. Hoewel ik niet de Hollander ben die normaal gesproken op vakantie gaat naar Salou en vervolgens heel de vakantie doorbrengt bij het kraampje van 'piet patat' en niets anders vreet dan kroketten en frikadellen, moet ik bekennen dat de raspatat en de kaas me meer dan goed bevielen. De kaas geniet ik zelfs nog steeds van, want ik heb een mooi stuk in mijn rugzak gestopt en meegenomen. Daarom ben ik misschien toch wel ietsje Hollandser dan ik dacht, ik neem namelijk ook altijd de zeepjes uit hotels mee.
Over eten gesproken, bij kaas hoort natuurlijk een goed stuk brood, en hoewel al het brood hier te zacht, te zoet en vooral ook te niet-vullend is heb ik een eindelijk een brood gevonden waar je wel op moet kauwen voordat je het door kunt slikken. Het was wel weer wat duurder dan het andere brood, maarja, je moet toch wat... Na dus een paar sneetjes van dat brood gegeten te hebben merk ik pas hoe belangrijk het is om ook niet Japans voedsel te blijven eten, ik barst namelijk van de spierpijn in mijn kaken van het kauwen omdat hier alles normaal gesproken zonder enigszins te kauwen achterover gegooid kan worden. Er is dus een kans dat als ik zo doorga, ik met een uiterst gespierde kaaklijn over twee maanden aankom in Nederland. Spannend!
Hoewel het hier niet alleen maar lol is, is dat het groot en deels wel. Ik heb dus even geen zin om over school te typen, maar ben wel bereid om jullie nog een beetje uitleg te geven over Japanse discotheken, want ik ben er dit weekend achter gekomen dat dat meer dan nodig is om de cultuurshock zoveel mogelijk te verkleinen.
'Saturday Night Party Night', onder die ideologie besloten we met een groepje van zeven personen om zaterdagnacht een Japanse club onveilig te gaan maken. Vooraf behoefde dat wel wat planning, want in Japan rijden er niet zoiets als nachttreinen. Het moest dus leuk worden, want anders was het tot 5:00 's ochtends gewoon k*t. We besloten naar Club Atom te gaan, een discotheek in Shibuya. Toen we eraan kwamen dachten we even meteen naar binnen te lopen, maar de rij stond aan de andere kant van de straat en liep een flink eindje door (normaal zou ik in dit geval 'van hier tot aan Tokio' gebruiken)... We hadden in ieder geval een populaire tent uitgezocht! Eenmaal binnen moesten we met de lift naar boven en toen kon het feest beginnen. Je kon switchen tussen drie verdiepingen, met op de ene verdieping psychedelic trance, op de andere house, en op de bovenste hiphop. De genres deden er overigens niet echt toe, want voordat we er erg in hadden werd de nieuwste clubhit opeens gemixt met Bon Jovi. Sowieso kreeg ik soms het idee dat er een TMF hitzonde cd opstond van tien jaar geleden. De muziek was een beetje vreemd dus. De MC die vervolgens stond los te gaan als een travestiet aan de karaoke bracht de kwaliteit niet bepaald naar een hoger niveau, maar deed zeker veel goeds met de sfeer, die Japanners gingen helemaal los! Als ze wat gedronken hebben zijn ze eigenlijk een stuk leuker. Een gesprekje met Japanners kreeg je zo voor elkaar en het enthousiasme wat ze hier bij toonden was ook uitzonderlijk (blijkbaar geef je hier elkaar een high five i.p.v. een klap voor iemands bek als je drankje uit je hand wordt geslagen ^_^). Ohja, op de hiphop verdieping waren de gevaarlijke gangster Japanners, maar toen ze in koor mee begonnen te zingen met Ne-Yo leken ze opeens niet zo gevaarlijk meer. Gek he? Wat ook handig is om te weten als je hier uitgaat, is dat je het als een concert moet beschouwen, want letterlijk iedereen staat naar de DJ gericht, en niet met elkaar in groepjes te dansen. Natuurlijk zijn de smirnoff-sletjes (de sletjes drinken hier geen breezer) hier wel een uitzondering op, want die gaan helemaal los op het podium en laten zich tot onder hun rokjes opnemen door mannetjes met telefoon.
Kortom, het is handig om een paar dingen te onthouden mocht je hier ooit nog uitgaan:
1. Geef iedereen die je ziet een high five
2. Zing mee met de muziek (als karaoke)
3. Het overgaan tot bijna-aanranding van meisjes is toegestaan
4. Wees bereid om over the top enthousiast te doen
5. Kijk niet naar elkaar, alleen maar naar de DJ

Als je dat doet komt het helemaal goed, en heb je een superleuke avond net als wij. Toch wacht ik graag even op een duurder feest met betere DJ's voordat ik me hier weer in de club scene stort.
Na een paar uurtjes slaap had ik afgesproken met Lianne en Marjo in Marunouchi. Lianne verblijft momenteel al zeven maanden in Osaka en volgt ook dezelfde opleiding als ik en ken ik van de eerste keer toen ik op uitwisseling ging. Marjo is een vriendin van haar die haar gezellig kwam opzoeken. We zijn eerste naar de keizerlijke tuinen geweest, vervolgens naar de Yasukuni Shrine (de schrijn die regelmatig in het nieuws komt, wanneer een minister president hem bezoekt om oorlogsslachtoffers (en dus ook oorlogsmisdadigers) te eren), lekker wezen karaoken en heerlijk gegeten. Daarbij ook nog een city view. Een geslaagde dag dus!
Normaal doe ik niet zoveel leuks als dit, maar voor de mensen die het nog niet door hadden, ik zit in mijn vakantie. Deze week heet hier de Golden Week en is een van de twee weken van het jaar waarin Japanners massaal vrij krijgen en erop uittrekken. Donderdag moet ik weer naar school en tot die tijd doe ik nog wat aan huiswerk, ga ik lekker eten en woensdag gaan we zelfs naar een honkbal wedstrijd van de Tokyo Giants in de Tokyo Dome! Volgende keer daar dus zeker meer over!_!_!

Grtjs,

Luciano

Reacties

Reacties

Hanneke

Jeetje wat een hoop te lezen weer.
Maar wel heel leuk, en erg apart
ik kan trouwens niet echt meer mee praten over de muziek want verleden week zei jou kleine broertje(GRRRR) dat ik een paar jaar geleden toch wel veel stoerder en vooral hipper was:- ((.
Maar je vermaakt je nog steeds prima zo te lezen en dat is het het belangrijkste.
Dikke kus van mams.xxxx

Erica

Wat een aparte manier van stappen is het daar in Japan zeg! Zou wat voor mij zijn ................ ?!?!? Lekker he dat je ff vakantie hebt! Zou ik ook wel willen!! Luc naar een honkbaldwedstrijd..... lijkt me heel bijzonder! Veel plezier in ieder geval en vast veel sterkte aankomende donderdag als je weer naar school moet!! Veel liefs en kusjesxxxxxx

Daddy DVJ

Nah nah,dat klinkt als...ik moet nodig daar verandering komen brengen,maar of die hip hoppende gangster erop zitten te wachten zal spannend zijn...misschien mag de dj alleen maar verzoekplaatjes van hun gang draaien ;-)
Nou krullebol,succes met je kaasie en wel die homerun bal vangen al souvenier x

Sacha & Edwin

Leuk verhaal en die karaoke foto meteen uitgeprint,wat een artiest ! Kijk je uit met welke gangsta meisjes je danst ! We willen je nog wel terugzien in Delft ! Tot ziens.

Carola

Ja Club Atom kan ik me nog wel herinneren, twee jaar geleden geweest :D Moet eerlijk zeggen dat we toen wel flink op de hip-hop verdieping bleven hangen LOL. En daarna uitslapen... hangen in de Mac.

maurits

daarom dus naar club asia gaan, ligt aan de overkant

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!