Oomjaardag

Vandaag ben ik jarig!
Dit alleen al is een reden om me te vergeven dat ik alweer een tijdje niets van me heb laten horen, en verplicht je tegelijkertijd om dit stukje af te lezen. J Het is immers de dag van de jarige job...
Ik voel me wel echt jarig vandaag hoor. Vanochtend, toen ik in mijn witte boxertje de deur open deed, stonden er opeens een aantal klasgenoten om me te feliciteren voor m'n neus, vervolgens kwamen er nog meer bij, en uiteindelijk ben ik op het Japan-Nederland Instituut nog zelfs toegezongen door iedereen. Yanagizawa-san en Miyazaki-san, die beide op het Japan-Nederland Instituut werken hebben speciaal roombroodjes voor me laten maken, de broodjes waren al klaar, maar het room er in spuiten duurde een half uurtje... echt veel moeite voor me gedaan dus! Daarbij mag ik nu officieel drinken in Japan en ook nog eens uit :p , en om dat te benadrukken heb ik van Benjamin een 1.8 liter fles Japanse sake cadeau gehad. Ik werd ook nog verrast met een leuk cadeau door Diana, en heb ook nog kaarten uit Nederland gehad. Een echte verjaardag dus, bedankt allemaal! :-D Morgen gaan we het nog op kinderfeestje-stijl vieren en ergens bowlen hier in de buurt. Altijd leuk, met 14 man.
We hebben weer een turbulent weekje achter de rug, alleen wel in positieve zin. Veel gedaan in weinig tijd. Sowieso lijkt sinds ik hier ben alles meer om tijd te draaien. Ik bedacht me net nog dat jullie in Nederland allemaal op een ander tijdstip aan mijn verjaardag hebben gedacht dan de mensen hier deden. Afgezien daarvan ben ik continue aan het rekenen hoe lang ik nog in de trein zit, kijk ik minstens drie keer per les op mijn horloge om te checken of de pauze niet allang begonnen had moeten zien, en ben ik constant bezig met hoeveel tijd ik nog hier in Japan heb om alle leuke en minder leuke dingen goed te kunnen plannen. Zo zijn er eigenlijk nog veel meer voorbeelden die alleen maar laten zien hoe onnatuurlijk het hier nog voelt voor mij. Ik voel me wel thuis, en zo gedraag ik me ook wel, maar ik ben het zeker nog niet. Eigenlijk kan dat ook niet na twee weken. Toch voelt het alsof ik hier al een maandje of twee zit.
De taalcolleges gaan op een stuk rustiger tempo verder, en dat bevalt me wel. Ik heb nu echt het gevoel dat ik veel meer leer dan vorige week en dat komt mede door de twee goede taaldocentes die we hebben. Ze leggen alles gedetailleerd uit en helpen je wanneer nodig. Dit allemaal natuurlijk wel in het Japans. Voor Engels of wat voor taal dan ook is geen ruimte tijdens deze colleges. Daarbij hebben de docentes ook nog wel humor, de één meer dan de ander, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
Ook de Material Culture colleges gaan verder, op een iets minder rustig tempo wel. Dit maakt het niet minder interessant, en was ook de hoofdreden dat ik eventjes niet van me hebt laten horen. Ik had namelijk vandaag samen met een aantal andere een groepspresentatie over (Japanse) technologie, waar best veel tijd in heeft gezeten. Gelukkig is er een goed cijfer uit gekomen, maar helaas ben ik zelf wel wat minder positief over het resultaat van de presentatie. Dit is echter voor mezelf wel weer een motivatie om voor mijn eigen onderzoek nog beter mijn best te doen.
Natuurlijk is het niet alleen maar school. Zo ben ik met Diana naar Shibuya (de jongerenwijk van Tokio) geweest waar we een superleuke dag hebben gehad. Gelijk nog een paar cd'tjes gescoord, zowel nieuwe als tweedehands. Ook nog naar een heel leuk park geweest, waar de groep die overbleef overigens wel uit is gezet door de parkconciërge, en nog met Diana naar een lekker yakitori restaurant gegaan (yakitori is eigenlijk kipsaté, maar ze verkopen er ook rund, varkens, vegetarisch, en-van-alles-en-nog-wat-saté). Daar werden we letterlijk aangestaard door iedereen en zijn we vervolgens ook nog eens getrakteerd door twee Japanse salarymen op wat hapjes, blijkbaar is er dus ook aardappel saté (het smaakte overigens totaal niet naar aardappel, meer naar...niets J).
Ik blijf maar opsommen he, mijn belevenissen hier, en ik kan er ook nog geen eens structuur in brengen?! Ik denk dat het komt omdat ik het allemaal zo graag met jullie zou delen, hier ter plekke. Helaas bevinden jullie je toch een eindje van me weg. Ik hoop in ieder geval door dit te lezen dat iedereen het gevoel krijgt toch nog een beetje bij me te zijn.

Jullie horen me gauw weer, en Nancy en Martin, ook jullie gefeliciteerd!

Knuffels, Luciano

Reacties

Reacties

Sean

"Twee violen en een trommel en een fluit en Luciano die is jarig dus de vlaggen hangen uit". Gefeliciteerd, op jou neem ik een broodje room, "lekkere Tintigger! van me". maar wat leuk om te horen dat de leraren dat allemaal voor je doen en je klasgenoten natuurlijk ook. Nou, nog een hele fijne verjaardag verder, voor zo lang deze nog duurt, ik geloof nog ongeveer vijftig minuten en uiteraard een dikke knuffel.

Hanneke

Heyy lieffiedieffieboevenkoppie van Mamma.
Ben blij dat je je toch echt jarig hebt gevoeld vandaag.
Ik heb er hier weining van gemerkt.
Wel om 12 precies een smsje van Glenn gehad.
En met Erica afgesproken de eerst volgende keer hier een taart en flinke borrel te nemen.
Voor jou is je verjaardag voorbij hier ben je nog jarig.
Raar idee echt maf.
Martin had ik al gefeliciteerd maar Nancy nog niet dus Nanc bij deze van harte en een kus.
Nou ga maar lekker van je sake genieten en hoop dat je roombroodje ook gesmaakt heeft.
Dikke kus van mamma en Ad.xxxx

Oma Moonen+Fam Van Winden

Gefeliciteerd!!! hieperderpiep hoera!!!!!xxxxxxxxxx
Oma Christie Onno xxxxxxxxSusan en Senna.
Veel plezier!!

Hanneke

Als ik de volgende keer mee ga wil ik mooi wel een auto met chaufeur want ik ga eg nie de trein in daar nie.
xxxx mam

Sacha & Edwin

We willen eigenlijk nog wel zien op foto's hoe je daar woont ? Wanneer ben je trouwens weer terug in dit kikkerlandje ? Doe je best op school en rust ook voldoende uit ! Zal moeilijk zijn met al die nieuwe ervaring ! Cheers !!!

Martin

Hoi Luciano,

Nog gefeliciteerd met je verjaarfdag, ik heb die van mij in gepaste dronkenschap doorgebracht, eindigend met staren door een telescoop naar een heel kleine (maar wel goed zichtbare) Saturnus.

Valt niet mee als je blik wat vertroebeld is.

Daarna 3 dagen nog feest gehad en ik zit nu op kantoor, in me uppie, een beetje suf te wezen. (Als me collega niet snel komt ga ik weer lekker naar huis)

En heb je al van de Saké gesnoept?

Geniet van de tijd daar en maak veel foto's enzo, want ik ben er wel heel nieuwsgierig naar.

Nog veel plezier,

Martin

Ber

Gefeliciteerd nog en precies op tijd XD.
Groeten uit Zeebroekerveen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!