De week is voorbij gevlogen

Hoewel het me hoogstens vervelend lijkt om steeds een opsomming te lezen van wat ik zoal heb gedaan, is het tegelijkertijd misschien een beetje geruststellend voor jullie.Toch zal ik 't een beetje kort proberen te houden.
Dag na dag verbaas ik me weer over dingen die ik hier zie op straat, in de trein, of waar dan ook, ook al heb ik er al eerder over gehoord of het zelfs al vaker gezien. Japan is echteen land wat je blijft verassen, en zeker een plaatswaar je jezelf (en je groepsgenoten) leert kennen. Ik heb ook al te veel hondjes in dure outfitjes voorbij zien komen en ben ookal een aantal malen platgedrukt in de trein, maar dat ter zijde.
Ik ben nu precies een week hier en voel me meer dan thuis in mijn kamertje. Ik slaap hier heerlijk,sta hier relaxed onder de douche en heb het zelfs al voorelkaar gekregenom na sluitingstijd m'n sleutel (cardkey)op mijn kamer te laten liggen. Echter, ikheb pas één keer zelf gekookt. Nou ben ik al niet zo'n kooktalent (dan bedoel ik dus dat ik drie kwartier erover doe om twee aardappels te schillen),en heb ik ook nooit de drang gehad om het te leren. Dat zou in Nederland best weleens eenprobleem kunnen zijn. Hier, gelukkig, is uit eten gaan net zo duur (of zelfs iets goedkoper) als boodschappen doen en daar maak ik dus goed gebruik van zoals je kunt begrijpen.
Onze dagen hier worden goed gevuld. Hoewel ik het niet verwacht had, was het centrum voor aardbevingtrainingen toch wel erg vermakelijk. Met de gehele groep werden we zaterdag verwacht bij het centrum en kregen we dus 'les' in hoe te handelen in het geval van een aardbeving, een afbrandend, rokend gebouw, enhoe te blussen bijeen in de fik staande kachel,huiskamer, etc. Hoewel het les krijgen in zoiets mij erg saai leek, ginghetgelukkigallemaal spelender wijs.Dus,de aardbeving werd gesimuleerd; we stonden in een kamer die zo hard gingtrillen en schudden alsofwe een echte aardbeving ervaarden. Kasten vielen om en dus moesten we natuurlijkeerst onder de tafel duiken. Zodra het trillen voorbij was moesten wehet gas uit zetten en de deuren dicht doen.Verder hebben wenog moeten vluchten uit een bedrijfspand/doolhofje vol met rook, en hebben we geleerd hoe je een brandblusser gebruikt die we vervolgens leeg moesten spuiten op een soort bioscoopscherm die brand simuleerde. Hoewel de gebruikswijze van een brandblusser best voor de hand ligt, is het best zielig dat we dit niet als kindleren in Nederland.
De lessen zijn officieel vanaf gister begonnen. Twee sensei van de Naganuma taalschool geven ons dagelijks taalles en verder volgen we twee keer per week het vak material culture.We doen ook nog een onderzoek(je) voor dit vak.Omdat vooral het huiswerk de meeste tijdvergt (in Japan zijn ze namelijk nogal dolop herhalingsoefeningetjes waar je niets van leert, maar die je wel moet doen), wordt de grootste tijd daaraan besteed. In Nederland hou ik ook niet zo heel veel vrije tijd over, dus op zich maakt het niet echt uit. Maarja, ik ben nu eenmaal in Tokio en had dus graag wat meer vrije tijd gewild!
Ik had beloofd dat ik 't kort zou houden. Ik moet dus nu ook stoppen van mezelf. Aangezien het vanaf nu veel school school school wordt zal ik voortaan proberen (mocht ik tijd hebben)wat minder opsommend te posten.
Ohja, voordat ik 't vergeet... Ik plaats nogmaals de link naar mijn fotosite. Hier hoef je alleen maar op te klikken voor de foto's. Op het eerste oog lijkt er misschien niets te veranderen, maar ik zet er bijna om de dag een aantal nieuwe foto's op, dus je kunt altijd even kijken of er ergens nog iets nieuws tussen zit.
Nou, een fijne avond/ochend/middag, jullie horen me weer!

HOOOOI

Luciano

Mijn fotoalbum is de volgende link:

http://s685.photobucket.com/albums/vv218/luckylucinjapan/

Reacties

Reacties

Hanneke

He luus.
Neem een electrische vliegenmepper mee de trein in en het probleem is opgelost( fransiepansie) haha.
Dus als je in nederland bent ga jij lekker voor ons allemaal koken want dat kan je dan natuurlijk.
Veel plezier en lol daar.
Hou van jou.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mamma.

Arnold

dat kookverhaal doet me denken aan de keer dat we bijna je moeders magnetron hadden laten ontploffen, en cardkey's vergeten hebben we ook al eerder gedaan :P

Luciano

Dat wist m'n moeder nog niet >_>
:p

Hanneke.

En nu weet ik het wel.
Thanks voor de info ;- )))

Ik ga nog een heeeleee zware straf voor jullie verzinnen.
xxxxxxxx

Daddy DVJ

Haaaaa,leuk man zo'n snelle week.Hier ook met alles en nog wat bezig geweest en zeker net zo snel als bij jou gegaan,een enkele boom met bloempjes erin dus moest hierbij extra aan je denken,Die Keycard is natuurlijk standaard voor iedere student die met zijn hoofd ergens in de Japanse wolken zit dus logisch.Nou enjoy,dikke Knuffel X

sean terence van weers

he luus,

tot nu toe, heb ik me nog niet echt verplicht gevoel ook maar enigge voorm van contact met je te onderhouden, maar het leek me toch wel zo atend om je even te laten weten "dat ik het helemaal te gaaf vind", (dat je zo'n moeite hebt met koken) en natuurlijk ook dat je hat daar zo naar je zin hebt. maar even alle gekheid op een stokje, alle geluk daar en je gaat zeker ook meer van mij horen.

nou en om het dan even formeel aftesluiten,

een hartelijke groet.

Dorian

"Zodra het trillen voorbij was moesten we het gas uit zetten en de deuren dicht doen"

Je moet wel goed opletten, we moesten de deur juist open doen. :P

yvonne.

he luc hier een berichtje van je tante.wel wennen he voor je zelf koken.als je terug bent kom je maar bij mij voor kookles ha ha .mitchel kookt ook .hier alles okee!!.(o ja dylan heeft verkering,hi hi).je krijgt de groetjes van hem. heel vel xxxxxxx yvonne.

Marjolein

Hoi Luciano,
tjee wat een lange stukken zeg :P. Nee hoor, leuk! Ik kom trouwens definitief naar Japan. Ik ga zelfs misschien nog naar Sapporo, ik begin m'n gastzus uiteindelijk toch wel te missen. Ik ga maar een weekje naar Japan (wel drie weken Korea) maar mocht het toevallig goed uitkomen, dan kunnen we misschien afspreken. Ben best benieuwd naar je kookkunsten.

Erica

Wanneer komt er een vervolg op 14 april? Of heb je het misschien te druk met school?
XXX

Goose

Klinkt echt heel erg leuk Luus! Ik herken die bizarre 'oversteekfoto's' van een vriend :) So glad dat je nu weet hoe te handelen bij een aardbeving, ik onthoud het! Veel plezier X

Luciano

Hey,
Ik ben blij dat jullie met smart wachten op mijn volgende stukje :p (zo bijzonder zijn ze helaas niet though)... Ik heb 't nu 'n btje druk met school, maar zal misschien morgen wat tijd hebben om mijn verhaaltje neer te krabbelen. Ik kan 't nu ook wel doen, maar ik heb een gigantisch slaap tekort.
GRTJS!

stief-D(ad)dy

Luus
Wil je je stukjes wat korter houden s.v.p.
We hebben nier nog meer te doen dan de hele dag jouw verhalen lezen.

greetz
xx

mamsie

Maak er een echte verjaardag van xxxx
Love you.

Erica

Gefeliciteer met je verjaardag! hoop dat je er een gezellige dag en avond van maakt!
XXXXXX

Wendy

Hey schatje, patatje honden anusgatje!

Alles goed daar, zo te lezen heb je het wel naar je zin!

Mis je me al????
Ik hoorde dat je erg teleurgesteld was omdat ik je nog niks heb gestuurd....

Nou bijdeze...

Je zit al over de helft dus het gaat nu hard, dus geniet lekker van elk moment lieverd!

Geen tijd voor heimwee want voor je het weet ben je weer thuis!

Ik hoor wel weer van je!

Dikke smakkerd xxxxxxxxxxxxx
Wendy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!