In Japan!

Mijn eerste bericht uit het zonnige Tokio! Natuurlijk associëren we 'zonnig' normaal niet met Japan, maar dat het hier heerlijk t-shirt weer is en ik net nog langs de zonnebankstudio uit de buurt genaamd 'black people' :p ben gelopen, laat maar weer eens zien dat Tokio heel wat meer zon en een veel fijnere lente kent dan Nederland, maar ook nog een beetje stuntelt met het Engels. ;-)
Na een zachte landing, best lekker vliegtuigvoedsel, en een veels te lange vlucht werden we hartelijk ontvangen door de directeur van het Japan-Nederland instituut en de Japanse crew. Onze tassen werden alvast naar de mansions gebracht waar we zouden verblijven, en wij gingen verder met de trein naar het Japan-Nederland instituut en het stadsdeelkantoor om onze identiteitskaart aan te vragen. Verder was het een leuke treinreis; 360° draaiende bankjes in de coupe, uitzicht op bloeiende sakura bomen en een trein die wel op tijd komt droegen hier natuurlijk allemaal aan bij.
Ondertussen waren we al vierentwintig uur onderweg zonder nog maar een bed te hebben gezien, en onze oogjes begonnen toch echt langzamerhand dicht te vallen. Toen we door de straten van Ginza liepen, onze eerste echte metrorit van de reis maakten, en eenmaal in onze kamers arriveerden, bleek dat we niet zo heel moe meer waren. Dus, uitpakken, inrichten, douchen en gaan, dat was ons plan. En zo is het ook gegaan. Met een groepje van zes heb ik ergens gegeten hier in de buurt en daarna hebben we even in de buurt rondgekeken en wat huishoudelijke dingetjes gekocht die we nodig hadden voor onze kamers.
En daar zit ik dan nu, op het uitklapstoeltje achter een bureautje dat eigenlijk als magnetron ondersteuning is bedoeld. Het is klein, maar fijn... Ik denk dat dat toch de beste beschrijving zou zijn die je aan deze kamer kunt geven. Dertien vierkante meter, maar met alles erin; bed, tv, telefoon, bureau, magnetron, rijstkoker, kookplaatje, stofzuiger, wc, douche, bad, koelkast, airco, potten, pannen, etc. Het is beter dan ik had verwacht, en ook de buurt ziet er veel leuker uit dan op de foto's.
Morgen moeten we ALLEEN naar het Japan-Nederland instituut komen, met de Japanse metro ja., en mensen die nog nooit naar Japan zijn geweest, geloof me, dat wil je niet... Nu is het nog eens extra handig dat onze metrolijn zicht opsplits ergens op de helft van z'n route en het zou dus best wel eens kunnen dat ik binnenkort in de goeie foute trein kom te zitten als je begrijpt wat ik bedoel. :-)
Nou, ik hou het maar hierbij voor deze keer. Zoals je begrijpt wordt het morgen weer een drukke dag en kan ik mijn slaap nu best wel goed gebruiken. Er volgt dus snel meer...


Groetjes,

Luciano

Reacties

Reacties

lena

whooaaaw past dat allemaal in 13 vierkante meter?!?! succes poppie!:D

Tamara

Heel veel plezier en ik ga je blog met veel plezier volgen.
Gr. Tamara

Lotte (egypte)

Klinkt echt allemaal supervet! Leuk dat je een blog bijhoudt! Sterkte morgen met je metrorit ;) xxx

Erica

Hoi Luc, is alles goed gegaan met de metro? Zijn jullie op de goede plek aangekomen of mocht je een stukje terug? Ben blij voor je dat je het naar je zin hebt!
groetjes,
xxxxxxxx

Edwin & Sacha

Verstuur je alles via internet cafe of heb je een eigen toppie bij je ? Ook voorzichtig met eten van kogelvis,kunnen nog giftige resten in zitten ! We keep in touch !

Hanneke

Schattiee!!!
gelukkig heb je het naar je zin, daar ben ik heel blij om.
Leuke foto's heb je gemaakt.
Knoopje in mij maag wordt steeds kleiner gelukkig.
Veel plezier en alstjeblieft verdwaal niet hoor .
Love you xxx
Mams.

Erica

Hoi Luc! Kun je je kamernummer al doorgeven? Wel zo makkelijk als we je post willen sturen! Kus en take care!

berry nerdjes aus hoolandaaaa

jooooooooo
Ik ga alles even leuk lezen en ook foto's looken.
Zo te zien wel toffffff daar ! met het t-shirt weertjes.
Hee luc veel pleziertjes nog HAVe fun !
even latersssss doegie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!